Svininfluensan

Min mamma har länge tjatat på mig att jag ska ta vaccinet mot svininfluensan men jag har totalvägrat. Har vänner som är helt emot vaccinet och några som är för, och några som inte bryr sig alls. Igår var det vaccination i skolan och varje klass fick en tid då de fick gå och vaccinera sig. Jag gick självklart inte.
Har läst lite på internet om att vissa tror att de som tar svinvaccinet kommer dö år 2012 och att det är något som mayaindianerna har hittat på för att alla ska kunna dö år 2012 då världen kommer gå under som mayaindianerna tror på. Det låter lite knäppt, men jag kan inte sluta tänka på det och en liten del av mig tror faktiskt på det. Något annat som jag har hört är att några i USA bara hittat på svininfluensan för att folk ska gå och vaccinera sig och på det viset så tjänar de pengar på det. Om det är något jag har lärt mig så är det att man inte ska tro på allt som man läser på internet men som sagt en liten del av mig tror på att det har något med mayaindianerna att göra.
I alla fall igår så vaccinerade Wafa sig i skolan och då skrämde jag skiten ur henne och sa något i stil med att hon kommer dö år 2012. Hon fick panik och blev jätte ledsen och ångrade sig direkt att hon hade vaccinerat sig. Senare på kvällen så får jag höra att hon vara nära till gråten och att hon inte kunde sluta tänka på det jag sa, så hon trodde på min teori också. Jag är så ond haha och förlåt Wafilistus för att jag skrämde skiten ur dig igår hahaha. Jasmin var hemma hos mig för en stund sen och hon vaccinerade sig också igår i skolan. Hon har haft ont i armen sen igår och har inte kunnit sova bra. Stackarn! Jag har i alla fall bestämt mig nu att jag inte kommer vaccinera mig!


Har ni vaccinerat er mot svininfluensan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0