Frågor och svar!

Hur gammal är du om fem år?
24.
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Jossra.
Hur lång är du?
152 cm.
Vilken är den senaste filmen du sett?
Coyote Ugly.
Vem ringde du senast?
Sanna.
Vem ringde dig senast?
Mamma.
Hur löd det senaste sms:et du fick?
Sms-inkorgen är raderad så kommer inte ihåg men det var ett sms från Sanna iallafall.
Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms.
Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sen 20 år tillbaka.
När såg du senast din mamma?
För 5 minuter sen.
Vilken ögonfärg har du?
Bruna.
När vaknade du i dag?
Kl 10 om jag kommer ihåg rätt.
Vilken är din favoritjulsång?
Last Christmas.
Vilken är din favoritplats?
Just nu: Duomo, Milano.
Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhuset.
Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då är jag gift, har barn och bor någonstans här i Uppsala.
Vad skrämde dig om natten som barn?
Trodde alltid att det fanns ett spöke under sängen :P
Vad fick dig verkligen att skratta senast?
För två timmar sen ungefär då Jossra berättade om en sak. Hon hade skickat ett pinsamt sms till en person när hon spelade sms-roulette och hon fick mig att börja skratta då hon berättade om vad den personen hade svarat tillbaks.
Hur stor är din säng?
Tillräckligt stor för en person.
Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.
Sover du med eller utan kläder på dig?
Med kläder.
Hur många kuddar har du i sängen?
Två.
Hur många landskap har du bott i?
1: Uppland.
Vilka städer har du bott i?
Endast Uppsala.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Hemma: Barfota. Ute: Skor.
Är du social?
Ja ganska, men kan vara lite blyg mot människor jag inte känner så bra.
Vilken är din favoritglass?
Sandwich och Daim.
Vilken är din favoritefterrätt?
Hallonpaj och kladdkaka.
Tycker du om kinamat?
Älskar det!
Tycker du om kaffe?
Neeej!
Vad dricker du till frukost?
Brukar vanligtvis inte äta frukost men om jag gör det så dricker jag te, juice eller vatten.
Sover du på någon särskild sida?
Nej.
Kan du spela poker?
Nej, faktiskt inte. Ska nog lära mig det till nästa år.
Tycker du om att mysa/kela?
Ja. Mys är alltid uppskattat.
Är du en beroendemänniska?
Ibland, men är ganska bra på att släppa taget när det gått överstyr, men detta gäller inte rökningen dock.
Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej det gör jag inte, men vet att Blondinbella fyller år samma dag som mig.
Vill du ha barn?
Ja det vill jag!
Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, arabiska och lite italienska.
Har du någonsin åkt ambulans?
Nej faktiskt inte.
Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet är finare att titta på, men om jag ska hoppa i så föredrar jag en bassäng.
Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och nöjen.
Äger du dyrbara smycken?
Nej, inte jätte dyrt.
Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Desperate Housewives, Gossip Girl, Biggest Loser, One tree hill, Vänner m.m.
Kan du rulla med tungan?
Japp.
Vem är den roligaste människan du känner?
Det måste nog vara Jasmin och Athena.
Sover du med gosedjur?
Nej hahaha.
Vad har du för ringsignal?
Beror på vem som ringer - tycker om att veta vem det är som ringer utan att behöva titta på mobilen så har olika ringsignaler men den vanligaste är Beyonce - Halo.
Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej det tror jag inte. Mina småkusiner ärver mina kläder.
Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min musmatta.
Vad har du under sängen?
En stor kartong med FRIDA-tidningar och ungdomsböcker.
Kan du byta olja på bilen?
Nej, har inte lärt mig det än.
Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.
Vilken var den senaste boken du läste?
Jane Eyre av Charlotte Bronté.
Läser du dagstidningen?
Kan hända ibland att jag läser på nätet.
Prenumererar du på någon veckotidning?
Uppsalatidningen.
Dansar du i bilen?
Nej.
Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Lyssnar inte på radio. Sist jag lyssnade på radio var för ett par månader sen då det var ett uppslag om upploppet i Gottsunda.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslista.
När var du i kyrkan senast?
Förra vintern på julavslutningen.
Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Göran Sellberg.
Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Har aldrig campat vad jag kommer ihåg.
Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Ghada som lät oss tjejer julbaka hemma hos henne i fredags.
Vad lyssnar du på just nu?
Tangentbordet.
Har du varit med i tidningen?
Nej tror inte det.
Vad är det konstigaste du ätit?
Lamm lever och hjärta HAHA skit äckligt.
Hur många stolar har du vid middagsbordet?
Fyra.
Vad är det för färg på din tandborste?
Rosa.
Hur imponerar man på dig?
När man är osjälvisk.
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Jossra, Johanna eller Madde.
Har du någon piercing?
Sex hål i öronen.
Din största vinst?
Har nog aldrig vunnit något. Lite tragiskt.
Civilstånd?
Singel.
Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Gratis hemsidor och bloggar.
Är du fåfäng?
Nej inte så värst, har inga problem med att gå ut osminkad men det är alltid kul att fixa sig.
Ångrar du någonting du gjort?
Finns vissa saker jag ångrar, men jag har nog lärt mig mycket av de misstagen.
Hur gammal är din pappa?
46.
Vilket är ditt drömjobb?
Vill hjälpa andra människor eller jobba i en klädesbutik.
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Ja skulle vilja resa mycket mer.
Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Haft fyra kaniner.
Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Svårt att tro, men var inte svartsjuk av mig på lillebror när vi var små.
Vännen jag har känt längst och som jag fortfarande kan umgås med ibland är Zeinab.
Brukar spela spelet harpan ganska ofta.
Svär du ofta?
Det kan hända.
Sverige när det är som bäst?
Under sommaren.
Kan du åka slalom?
Nej tror inte det.
Vad har du ätit i dag?
Mackor, kycklingsallad och chips.
Vad har du för utbildning?
Har ingen utbildning än, men läser samjuridik och kriminalteknik sista året på gymnasiet.
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Händerna.
Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Längden på benen.
Vilken är din bästa egenskap?
Är bra på att komma ihåg födelsedagar.
Vilken är din sämsta egenskap?
Har ett dåligt korttidsminne.
Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Rosa Parks. Den andra vet jag inte.
Saknar du något?
Ja, saknar att ha pengar.
Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja väldigt viktigt.
Vad gör dig ledsen?
Krig och konflikter.
Vad gör dig glad?
Mina vänner och familjen.
Har du varit gift eller förlovad?
Har varit förlovad en gång i ca 9 månader.
Vad ska du göra i helgen?
Har ingen aning, men ska äta julmiddag hos morbror på julafton.
Vad är det knasigaste du gjort?
Druckit mig full och sen börjat gråta.
Vad har du för laster?
Måste nog vara rökningen.
Vem är din förebild?
Min mamma.
Vad ska du göra nu?
Ska kanske kolla på film eller gå och lägga mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Safi, hur många landskap har du bott i? hon ba sverige, landskap e typ, uppland, blekinge, skåne osv :P

2009-12-23 @ 00:22:49
Postat av: Safi

hahahaha ojdå!

2009-12-23 @ 11:10:49
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0