(H) 11/4 - 09

När Aida kom till mig så gick vi ut och mötte Jossra och så gick vi till centrum. Där mötte vi på Majda och Hiba och de följde med oss till Gottsundaskolan där vi satt en stund. Hiba pratade mycket om alla fördelar om att vara muslim och hon fick mig att tänka ganska mycket på det. Hon har gjort allt man vill göra när man är ung och levt sitt liv om man nu kan säga så och sen blivit från en icke troende muslim till en troende muslim och det är starkt av henne och jag beundrar henne mycket för det. Hon är en bra förebild för tjejer som vill bli troende muslimer men inte vågar ta första steget, för att om Hiba kan klara av det så kan vem som helst göra det :)
Efter pratstunden med de så gick jag och Aida hem till mig och åt och sedan så gick Aida hem och jag gick ut och mötte Jossra en stund och nu är jag hemma. Det är några kvinnor här nu så jag ska gå och sätta mig i vardagsrummet och vara lite social. En av de är Rafifs mamma så jag ska sitta med henne och prata lite om Rafifs dåliga vanor :P haha..
Jossra kanske kommer hit senare och antingen så är vi hemma hos mig eller så sitter vi ute på gården :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0