21/4 - 09

Hej alla läsare :D På tematiden idag i skolan så skulle vi få lyssna på någon som forskar om insekter och jag, Madde och Johanna smet ut från föreläsningen efter en halvtimme. Alla hade självklart något att göra.

Själv skulle jag åka till Gottsunda Centrum för att gå på ett soc-möte med min kontaktperson Yeliz. Yeliz har varit min kontaktperson sen den 18/10 - 04, i 4, 5 år, och socialen vill inte att vi ska träffas längre för de anser att jag inte har några problem längre som jag hade när jag var yngre, och det har jag faktiskt inte, men vill inte släppa taget än om Yeliz. Hon är inte bara min kontaktperson nu, hon är även som min storasyster och jag är inte bara redo än för att släppa taget. Någon dag så kommer det självklart hända att hon inte får vara min kontaktperson längre, och det måste inte betyda att vi måste släppa kontakten, men just nu så känns det som en trygghet att ha kvar Yeliz i mitt liv. Hon är verkligen den som har fått mig att må bättre och ändrat på mig från det sämre till det bättre. Jag var en riktigt jobbig skitunge när jag var yngre och var bara ute efter bråk :P, men Yeliz fick mig att ändra på mig själv. Varje halvår så har vi ett sådant soc-möte där vi går och berättar till hon som jobbar hur det går och hur mycket vi träffas och sånt, och då bestämmer vi om vi vill förlänga "kontraktet" eller inte, och varje gång har vi sagt att vi vill förlänga och då förlänger de ett halvår och efter ett halvår så träffas vi igen och då sker samma procedur all over again. Socialsekreteraren kunde inte lova att de skulle förlänga ett halvår till den här gången, men hon skulle göra sitt bästa. Jag ska kriga för att ha kvar Yeliz i mitt liv tills jag är 20 - 21 år och efter det så är jag nog för gammal för att ha en kontaktperson som ger mig råd och hjälper mig när jag har det svårt.

Efter mötet så handlade vi lite i Willys, och sedan så gick vi till Sun Video där hennes man jobbar. Jag gick hem och ska snart börja plugga men vet inte än om jag ska plugga på italienska provet som jag har på torsdag eller om jag ska plugga på kriminalteknik provet jag har på fredag :S Hur som helst, så går det nog bra :)
Ni får ha det så bra :) Pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till med proven hjärtat och hoppas dom förlänger "kontakten".

2009-04-21 @ 22:30:40
Postat av: Rafif

glömde skriva namn på den andra hahaha

2009-04-22 @ 10:43:41
Postat av: Safi

Rafif: Det hoppas jag med :)

2009-04-22 @ 13:28:59
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0